Gibanje za zdravje!

09/05/2016

Z 10. majem, ki je svetovni dan gibanja za zdravje, želimo opozoriti na pomembnost vsakdanjega gibanja.

Telesna aktivnost je pomemben del vsakdana prav vsakega izmed nas; ne glede na spol, starost, bolezen, ekonomski položaj... Vsakomur bo telesna aktivnost prinesla pozitivne učinke na telo. Vsakodnevno lahko poskrbimo, da v vsakdan vključimo več telesne aktivnosti: namesto dvigala gremo po stopnicah, avtomobil lahko parkiramo na parkirnem mestu dlje od želenega cilja in se do trgovine, lekarne, banke sprehodimo.

Koliko in zakaj?

Za odrasle se proporoča vsaj 30 minutno zmerno telesno aktivnost dnevno, vsaj 5 dni v tednu, kar zmanjša možnost nastanka kardio-vaskularnih zapletov, razvoj sladkorne bolezni tipa II in raka na debelem črevesju in dojki. Zelo ugodno telesna aktivnost vpliva na vsakodnevni nadzor stresa in depresije - s telesno aktivnostjo se sprošča serotonin (živčni prenašalec v možganih), ki izboljšuje depresijo in naše počutje.

Otroci za zdrav razvoj potrebujejo vsaj 60 minut zmerne telesne aktivnosti dnevno! S tem si zagotovijo zdrav razvoj kosti, mišic, sklepov, srca in pljuč, koordinacije, ter nadzorovano telesno težo. Pripomore tudi k boljšemu pomnjenju, učenju in samozavesti.

Hoja in kolesarjenje namesto uporabe avtomobila ali avtobusa veliko prispevata k boljši fizični pripravljenosti. 

Kako začeti?

Pri zmerni in višje intenzivni vadbi se je vedno potrebno posvetovati s strokovnjakom o pravilni izvedbi vaj. Zelo pomembno je posvetovanje za posameznike, ki so kdajkoli imeli kakšno poškodbo ali če so prisotne bolečine v katerem delu telesa. Pacienti po hujših poškodbah in po končani fizioterapiji morajo nujno upoštevati navodila fizioterapevta in tudi nadalnje vadbe naj bodo vodene s strani strokovnjaka. Z napačno in prekomerno vadbo, lahko telesu na dolgi rok povzročimo veliko škodo.

Pomembno je da začnemo s telesno aktivnostjo postopoma in jo prilagodimo svojim zmožnostim. Nikoli ne smemo pretiravati in brezglavo opravljati vaj, za katere naše telo ni pripravljeno. Najnevarnejše so vaje z utežmi, kjer lahko hitro presežemo svoje zmožnosti. Učinek na posamezno mišico bo z dvigovanjem težkih bremen hitro viden, vendar z nepravilnim izvajanjem škodimo drugim delom telesa. Zato vaje vedno izvajamo pod nadzorom strokovnjaka, ki bo glede na našo pripravljenost predpisal oz. izpeljal potek vadbe.

Pri izbiri telesne aktivnosti morajo biti predvsem pazljivi starostniki. Najprimernejša vadba za starejše je zagotovo nordijska hoja. Vsakodnevna vadba pa mora biti zanje prilagojena in vsekakor vodena s strani strokovnjaka, ki se zaveda rizičnih dejavnikov, kot so osteoporoza, krvno-žilne bolezni ... vse te dejavnike je potrebo pri izvedbi vaj skrbno upoštevati. Le tako bo vadba varna in učinkovita.

Izdelki Galesnskega laboratorija Goriške lekarne, ki vas podpirajo pri fizični aktivnosti:

  • MYOBALSAM uporabljajte za masažo mišic ob športnih aktivnostih in delu, pri bolečinah v mišicah in sklepih ter za težke in utrujene noge.

 

  • MYOMASAŽNO OLJE za športno masažo, pomaga tudi pri mišičnih bolečinah, lumbagu, nevralgiji.

 

 

Bodimo aktivni. Vsak dan. Začnimo že danes!

 

 

pripravila: Urška Simčič mag.farm.

viri: http://www.euro.who.int/en/health-topics/disease-prevention/physical-act...